torsdag 5 juli 2012

Morgon färna

Stoffe vs Färna


Tja Stoff här. Efter jobbet inatt så drog jag till Almaån för att försöka få upp ett par färnor på ytan.
Allt var packat och klart efter mitt halvtaskiga försök efter multe dagen innan tillsamans med David. Så det var bara till att bränna ner direkt efter man stämplat ut.
Väl på plats slängde jag ut 4 brödbitar men inget hände och jag följde dem en bra bit. Så jag slängde ut 4 till och där pang. En färna tog en bit. Men inget mer. De skyggade för något.


Då fiskade jag inte efter fisken utan försökte bara få upp den.
Jag gav upp. Färna 1 Stoffe 0. Vidare nedströms. Ut med ett par brödbitar till och 100 m ner så börjar en Färna förbarma sig på alla brödbitar. Men Färnan följde alla bitar efterhand de gled nedströms så jag fick förlytta mig ytterliggare 100m för att kunna fiska på den.


Jag slänger ut mitt krokbete o Bang! Muhahahaha jag fick honom. Det var en liten kämpe som gav en rejäl fight i det strömande vattnet. Men jag fick iallafall blöta ner min håv. Det var en liten rackare på högs 1.5kg. Men dock Färna 1 Stoffe 1.




Jag lyckades få upp en jäkel till i betydligt mkt finare kondition än den förra. Väldigt lite drama på den fångsten men se och jämnför själva


Stoffe 2 Färna 1



Så jag är nöjd och ser det som en seger. Dock vann myggorna över mig då de lyckades bita mig i handflatan och på höger långfinger mitt på knogen. Svullna upp rätt bra och jag såg ut som en amöba i handen. Löjliga djur.

Ut och fiska med er. Kom ihåg, det finns inga regler på var hur och när man får sin drömmfisk.
Nöff said!



















1 kommentar:

  1. Hey Stoffe
    Hvilket stræk af åen fiskede du denne dag?
    Mvh Lasse - Danmark

    SvaraRadera