söndag 24 juni 2012

Drömmen!!


Det var torsdagen den 21-juni som Stoffe ringer mig och berättar att han är på väg till Syndikatet för att fiska karp. När han väl är nere så berättar han att natten jag inte kunnat fiska på så har Christer (en riktigt trevlig kille från klubben) tagit en karp strax över 13kg.. Ångesten var total.  På fredagen så packas bilen till bristningsgränsen och jag + sambon Simone åker ner. När jag kommer ner så får jag bistå Christer ännu en gång med att fota en fin fisk på 9kg+ som han fångat. Då Stoffe och Christer valt att fiska den djupa delen så väljer jag en grundare plats i sjön. Spöna fixas snabbt ihop och jag mäskar lite med pellets och fresh fish meal boilies som kompaniet säljer. Själv fiskar jag med Mainline fusion boilies som jag rullat själv. Kvällen går och lyckas ta lite fisk på ett friline spö med doggy(hundmat) med en topp på 8460g och en på 7000g.

8460g

 7000g

Sämre kan man ha det vid fisket, tror sambon får följa med fler gånger

Det är mycket viktigt att hantera fisken rätt har ni frågor så tveka inte att maila mig på fredrik@angsmo.se
 

 går till sängs rätt  tidigt och får mitt första run klockan 01:10 en liten rackare på 3900g
Sen högg det nästa en gång i timmen
02:00 4120g
03:55 6610
05:00 4520g
06:03 vägde inte ens den då den var betydligt mindre
Efter denna fisken så blev det ett längre uppehåll och klockan 09:22 kommer mina drömmars hugg. Till en början väcker jag inte ens sambon för jag tror det är en mindre fisk som den följer med men när jag för första gången ser den så vrålar jag på henne att hon får minskäll hoppa upp då detta är en betydligt fetare fisk. En lite odramatisk fajt sen ligger den där i håven och jag ser hur sjukt fet den är.
Vi väger den och kan konstatera det nya sjörekordet på 15840g fördelat på 82 cm lång och 82 cm bred! Nu svävar jag på moln i ett tag till kan jag säga! Vill tacka Christer för hjälp med att hantera fisken samt att fotografera trotts att min digital kamera lämnat in.. 






 /tight lines 
Angsmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar