tisdag 19 juni 2012

Färna

Roligt morgon pass.

Stoffe här. Jag jobbar endast natt. Så igår morse stämplade jag ut till strålande sol och relativt vindstilla. Så jag tänkte, fan man kanske skulle dra ner till Almaån och försöka lura ett par färnor på ytan.
Så blev det och jag brände ner till ån och började kasta ut brödbitar. 3-4 sekunder låg brödbitarna ute sen SMACK! så började en ilsken färna våldföra sig på brödet. Så jag slängde ut min krok med en skaplig bit brödpå och där MOFFA så satt färnan på! det var en liten färna på under 1,5 kg men ändå jävligt roligt.
Jag fortsatte min promenade och följde brödbitarna på ytan och 200m ner började minst 3 färnor förgripa sig på brödet på ytan igen. Så jag slängde ut och lyckades utan några problem landa en färna till. Samma storlek på den och jag är nöjd och tänker gå hem.
På väg mot bilen går jag förbi ett grunt parti där det strömmar på ganska bra så jag provar med endast mitt krokbete och den hann glida ungeför 15 m sen smäller det på igen. Det var en trilsken färna som gjorde allt för att inte hamna i håven. Den hade trots allt strömen på sin sida också så det blev en spännande fight. Men jag kom segrande ur denna duellen också. den största för dagen 1950g. Inga jätte vikter men ett underbart roligt fiske. Snart börjar jakten på reggan och då ger jag mig inte förrens den ligger där!

Såhär kan man se ut när man ska ge sig på två saker samtidigt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar