tisdag 19 juni 2012

Grymt sutarfiske

Kränkt till kränkare.

Tja! Stoffe här. Tänkte berätta om ett par dagars sutarfiske i Hercules.
Det var jag och Micke, som vi kommer kalla gubben hädanefter, som skulle fiska ett dygn.
Jag mötte upp Gubben på plats och var nere vid vattnet med spöna utlagda och kaffet upphält vid 21 tiden.
Vid 22 kommer Angsmo ner för att ljuga och dricka lite kaffe. Sen säger han till mig. Nej inom 5 min kommer det att pipa iväg på dina larm för jag ska snart dra hem.
Mycket riktigt 22.30 tjuter det utav bara h****te i ett av mina larm. Jag krokar fisken som motvilligt följer in mot land. 2 meter från land sätter sig fisken i näckrosorna och jag kan inte för mitt liv få loss den. Så herr Angsmo tar av sig byxorna för att gå ut i vattnet och håva upp den. Det gick smidigt och där låg den. Vi var alla tre att det var en regga (3200g). Angsmo var nog den som var lyckligast av oss alla och han sprang runt med sina bara ben och skrek "det är en regga! Det måste vara en regga!"

Nåväl, den drog ner vågen till 3160g, 40g från regg! Inte nog med att Angsmo kränker fisken med sitt halvt blottade underliv utan fisken skulle kränka mig med sin smala midja!

3160g

Ursäkta den dåliga bild kvalitén men så får det bli.  Här kommer även en annan mysig bild från denna sutarsattsning med både Gubben & Angsmo. Blev totalt 7 sutare för min del.
Fråga Angsmo hur många han har tagit ^^


2260g

Lyckades faktiskt med en regga på 3540g så jag är jävligt nöjd och jag hade ett riktigt roligt fiske.

3540g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar