lördag 23 juni 2012

Hopplöst underbart!

Ynklig, kränkt och lättad

Tja Stoff här.
Då här kommer min rapport om karpfisket som skulle vara hela helgen.
Det varade inte hela helgen.
Nåväl, jag kom ner till sjön på torsdagkväll och började fippla ihop min utrustning. Tre spö skulle ut. Så när jag hade fått ut mitt första spö på rätt plats så började jag fixa ihop mitt andra spö. när jag precis hade fått på min boilie på hairet så började det tjuta i larmet på det första spöt och jag krokar en liten karp på allt mellan 4-6 kg.
Och så höll det på 4 gånger. Plus att när jag skulle sätta på en boilie så borrade jag in boilieborren i tummen och det gör ont utav bara helvete. Så ni behöver inte testa det där hemma. Nu vet ni. nåväl det tog ungefär en timme innan alla tre spöna låg ute samtidigt och jag kunde sätta mig ner på min stol och fixa ihop lite kaffe.

Nån timme senare så börjar larmet på ett av spöna skrika igen. Krokar och det känns jävligt bra. Men karp fan drar ju runt ön och jag kunde inget mer göra än att ro ut med båten för att försöka få loss fanskapet. Men nej. kroken var tom! Det som gick runt i mitt huvud då var "helvete!".
Nåväl. natten var lugn och på morgonen så började jag må piss. Sen på förmiddagen så kommer angsmo ner med sin fjälla och sätter sig på ett annat swim. Medans han håller på med sina prylar går jag o spyr och fattar beslutet att dra hem. Slocknar i sängen och vaknar 02:00 klar vaken och piggare än någongång i mitt liv tidigare. Så jag tänker för mig själv, vad ska jag nu göra? 0500 drar jag till almaån för att fiska lite färna ist, och som det gick! En färna på hela 2820g!



 Ännu en nål till samlingen. När jag kommer hem från fisket så ringer Angsmo och han hade tydligen tagit nytt PB och sjörekord. En karp på 15820g! Helt sjukt. Grattis som fan Angsmo och hans historia kommer säkert om någon dag här.
Nöff said!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar